girlandy, świeczki, kwiaty wszystko bardzo klimatyczne i romantyczne
blog,  ważne i ważniejsze

Ważne i ważniejsze – SALA WESELNA

Druga część naszego cyklu ważne i ważniejsze, czas wybrać się na poszukiwania sali weselnej. Oczywiście, gdy macie już ustaloną datę ślubu (o tym jak to zrobić w artykule „Ważne i ważniejsze-data ślubu”) Według mnie to jeden z trudniejszych etapów przygotowań weselnych, dlatego często powierza się to specjaliście, jakim jest wedding planner. Ciężko jest znaleźć salę z odpowiednią ceną, ale i też spełniająca wszystkie kryteria Pary Młodej. Polecamy do tego usługę rekomendacji kontaktów, dzięki znajomościom w branży, agencja ślubna znajdzie dla Was wymarzone miejsce.
Przedstawię Wam punkt po punkcie na jakie podstawowe pytania sobie odpowiedzieć zanim ruszymy na poszukiwania.

1. Ilość gości na weselu

Najpierw określcie ile gości chcecie zaprosić, oczywiście będzie to wartość orientacyjna, bo prawdopodobnie na wesele przyjdzie około 80% z zaproszonych. Liczby te warto uwzględnić przy ocenianiu wielkości parkietu czy też ilości stołów, które należy postawić i czy jest na nie wystarczająco miejsca. Ponadto w lokalu lepiej podać liczbę gości mniejszą o 20% niż planowana, bo część osób na pewno nam odmówi, a wtedy będziemy musieli zapłacić talerzykowe.

2. Jaki jest wasz budżet

W zależności od tego też warto szukać miejsca, jeśli zależy nam na finansach warto popytać gdzie jest najtaniej. Warto pamiętać, że za ceną idzie zwykle jakość, więc czy warto oszczędzić te 50 zł na osobie, a później mieć niesmaczne jedzenie?

3. Styl wesela

Warto już w momencie wyboru Sali zastanowić się nad tym w jakim stylu chcecie mieć wystrój waszej Sali- czy to będzie styl glamour czy rustykalny czy też nowoczesna restauracja lub zamek/pałac? Pomyślcie o tym zanim zaczniecie szukać lokalu.
Jeżeli chcecie mieć wesele w stylu bajkowym w zamku czy dworku weźcie pod uwagę, że zwykle w takich miejscach sale są mniejsze i parkiet będzie oddzielony od miejsca posiłku.

4. Logistyka dojazdu gości i ich noclegu

Kolejny ważny punkt przy wyborze lokalu, jeżeli jedno z Was nie pochodzi z okolic miejsca weselnego, by w tym lokalu albo w jego pobliżu był hotel gdzie goście, którzy przyjeżdżają mogli przenocować. I nie mówimy tylko o nocy weselnej, ale często goście chcą przyjechać dzień wcześniej. Od razu spytajmy o ceny takich noclegów i zniżki dla gości weselnych.
Ponadto jeżeli wesele odbywa się w dużej odległości od centrum miasta to trzeba zapewnić wtedy dojazd gościom, zamawiając autobus/bus.

5. Rodzaje stołów

Ostatnimi czasy bardzo popularne okrągłe stoły są o tyle trudniejsze w wykorzystaniu, że nie zmieści się przy nich tyle gości ile przy podłużnych. Dlatego jeżeli zależy nam na nich trzeba znaleźć salę z naprawdę dużą powierzchnią, jeżeli planujemy wielkie wesele.

6. Co zawarte jest w umowie

Warto podczas rozmowy zadać menedżerowi lokalu poniższe pytania, które na forach internetowych w większości się pojawiają przy problemach z umowami.
– Czy lokal opłaca ZAiKS to opłata, którą należy wnieść za używanie w lokalu muzyki odtwarzanej lub śpiewanej jak covery zespołu?
– Czy wystrój Sali zawiera się w cenie i co wchodzi w jego skład (czy są w cenie kwiaty czy tylko serwetki, czy jeżeli nie ma kwiatów czy za użycie np. ich wazonów należy płacić)?
– Korkowe (płatność za każdą wniesioną butelkę na czas imprezy, często też jest dodatkowa opłata za kelnerów roznoszących alkohol)?
– Pokrowce na krzesła w cenie czy nie?
– Czy w cenie są ciasta i prezenty dla gości w formie ciastek?
– Czy lokal oferuje w cenie apartament dla nowożeńców?
– Dodatkowe atrakcję, czy jest możliwość wykupienia ich samemu- przy organizacji swojego ślubu mieliśmy problem, gdyż mimo podpisania umówmy z fotobudką lokal nie do końca chciał zgodzić się na tą atrakcję, bo sami też takową oferowali tylko dwa razy drożej. W umowie nie było jednak zakazu, więc finalnie zgodzili się na nasze warunki.
– Czy jest darmowy parking przy lokalu?

7. Menu

Przy przeglądaniu tej części umowy, warto zwrócić uwagę ile dań wchodzi w kwotę podstawową, zwykle na podkarpaciu, gdzie śluby zaczynają się koło 14-15, jest to obiad i 3 dodatkowe kolacje, zimna płyta oraz deser. Często w opłatę podstawową wchodzą ciasta i ciasta dla gości. Warto spytać o możliwość modyfikacji dań dla wegetarian, wegan, alergików czy dzieci. Jeżeli lokal jest na wysokim poziomie to nie będzie z tym problemu.
Ponadto warto spytac czy ofercie mają fontannę czekoladową, wiejski stół, Candy bar, baramana itd. Lub ewentualnie czy te usługi można zamówić sobie samodzielnie.

8. Dzieci na weselu

Jeżeli na Waszym weselu ma być dużo małych dzieci, warto zadbać o to, aby lokal przygotował w łazience przewijak oraz aby uzgodnić, że jest miejsce dla mam karmiących. Zapewni im to duży komfort i sprawi, że poczują się ważne. Co do dzieci ważne, aby sprawdzić iloma krzesełkami do karmienia dysponuje sala i przeliczyć czy jest to wystraczająca ilość. Piszę to jako mama, a szczególnie zapadło mi to w pamięć gdyż na naszym weselu w ogóle nie pomyślałam o tym, żeby o to zadbać, na szczęście u nas było tylko jedno małe dziecko, ale jednak. Dlatego teraz zawsze o tym myślę, by nawet tym nam najmniejszym gościom zapewnić dobre warunki.

9. Dodatkowe pytania

Warto także pomyśleć o tych pytaniach, abyśmy mieli pewność, że wszystko będzie dograne/
– Czy sala ma agregat w razie awarii prądu?
– Czy jest osobne pomieszczenie na alkohol wraz z lodówką i czy będziecie mieć do niego klucz?
– Warto sprawdzić stan sanitarny łazienek oraz określić czy jest ich wystarczająca ilość?
– Czy w lokalu jest klimatyzacja w miesiącach letnich niemalże konieczna, w jednym z lokali spotkałam się z tym, że za włączenie klimatyzacji pobierana była dodatkowa opłata, dla mnie to już przesada.
– Czy chleb, sól i szampan są w cenie organizacji?
– Czy mają możliwość użyczenia rzutnika i czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?
– Czy korzystanie z ogrodu jest darmowe ?
– Czy można przywieźć i rozłożyć kwiaty, winietki dzień wcześniej?

10. Terminy

-Kiedy należy dokonać płatności (w części lokali wpłaca się 50% przed 50% po, w części wszystko przed tylko rozdzielone na raty). Warto mieć to na uwadze by odpowiednio móc się przygotować
– Kiedy należy potwierdzić ostateczną liczbę gości i ustalić ostateczne menu (zwykle jest spotkanie z menedżerem i Parą Młodą około 1-2 tygodni przed weselem, kiedy także opracowuje się godziny posiłków, które później pomagają w ustaleniu harmonogramu weselnego) Jeżeli zamówicie usługę koordynacji dnia ślubu to wykonanie go jest w cenie pakietu oraz stanie na straży czy wszystko się mieści w tym terminie)

Podobał Ci się mój wpis? Jeżeli tak, polub nas na facebooku, a będziesz na bieżąco z kolejnymi ślubnymi poradnikami. A kolejna

Certyfikowana konsultantka ślubna, perfekcjonistka, lubiąca spędzać wolny czas na pieczeniu i gotowaniu dla najbliższych, kocham tańczyć i podróżować. Z wykształcenia fizyk medyczny, z pasji organizator eventów i ślubów. W życiu stawiam na odpowiedzialność względem siebie i innych.

Jeden komentarz

  • Patka

    Bardzo przydatne informacje 🙂 Nam się akurat trafiło o tyle fajnie, że manager obiektu, który bardzo nam się podobał i który później wybraliśmy – Hotel Biały Dom w Paniówkach, był bardzo rzeczowym człowiekiem i uprzedzał nasze pytania, sam nas poinformował z góry o większości istotnych spraw, byliśmy już mocno zorientowani po pierwszym spotkaniu z nim 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *